livet rullar som en fyrkant på klister - vick

Som ni förstår så har jag det kanske lite jobbigt för tillfället. Skulle kunna tänka mig att kapa av min underkropp... inte en enda del som funkar som den ska. Kan ju bara för att gnälla extra mycket och rabla upp felen.

Vänster fotvrist. Vet inte vad jag har gjort men känns som en stukning, en rejäl en. Ont att vrida, stödja på, se på.

Vänster vad. Något har man gjort med vadmuskeln, sträckning eller så. Det drar, smärtar och förstör hela tiden.

Vänster höft. Det är hela höften. Den låser sig, kan inte stödja på benet överhuvudtaget.

Egentligen så räcker det kanske med att kapa vänster sida, men lika bra att ta bägge på en gång känner jag. Bara extra tid och förberedelser om det ska skjutas på.

Sen är man förkyld. Feberkänsla, halsont, andnigsbesvär... men seriöst. Sitter jag här och bara öser ut allt tråkigt?! Hmm, ingen svår fråga. Ja det gör jag, men inte längre.



Idag skulle man då läsa den otroligt roliga boken Life of Pi. Hade bara 20 sidor att läsa så jag satte igång en brasa, la mig framför den med fötterna på kaminen så det värmde. Katten la sig med huvudet på min mage så låg jag där och läste. Det var nog bland det mysigaste jag gjort på länge. Måste göras om!

Det är en sak som gör mig grämer mig. Jag måste prata med Jepson för att det ska bli bra. Har ett nytt tips till alla där ute. Gå aldrig och lägg dig sur utan släpp det. Somnar du sur vaknar du sur, dagen blir kass och du mår bara dåligt. 

Pusshej ♥ Vick






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0