helgen - vick

Hej!

Det blir ett kort inlägg idag då jag inte har mer tid, eller ork att skriva. Jag vet inte, just nu känns det väldigt jobbigt att sätta sig ner, koppla av och skriva om mitt liv på bloggen. Har nog gått in på inloggningssidan 10 gånger under denna helgen med tanken att skriva ett inlägg, men jag orkar inte ens logga in! So I've made progress, jag sitter här nu. 

Väljer att skriva om helgen i kronologisk ordning och börjar då med fredagen.

Fredag: Jag var lite sur över att jag inte kunde vara med på filmkvällen utan skulle vara med min kompis som fyller år. Egoistiskt som bara den men jag visste att jag skulle få skoj med henne också, och kul hade vi! Vi kollade upp raggningsrepliker på http://www.raggningsrepliker.se/ och satt sen och trackade folk med dem. Finns ett antal jag gillar så nån gång då jag inte tvingar mig själv till att skriva kan jag göra en lista. I alla fall, sen gick jag väl hem och såg på TV till två eller nåt.

Lördag: 8.45 blir jag väckt, time to babysit. Så jag var en snäll husslav och plockade undan efter frukosten, diskade och städa så det blev väldigt fint i köket. Efter det tog jag på mig och Nora kläder så gick vi ut en stund. Det var ju första gången på ett antal månader som det gick att komma åt sandlådan så där satt vi, eller i alla fall Nora, ett tag. Sen gick vi in, laga lunch och såg på TV. Då hade mamma kommit hem igen så mitt barnvaktsuppdrag var slut för tillfället. Då börjar jag istället stryka medan jag ser på Troja, så de följande tre timmarna ägnades åt det. Sen var det middag och efter det tog jag ledigt. Familjen sprang runt för att packa till deras Branäsresa, kommer till det senare. Så jag satte mig framför datorn och kollade igenom hela Lost in Austen-serien, riktigt rolig serie! Detta gjorde jag samtidigt som jag pratade med Jepson, och han pratade jag med fram till fyra ungefär. Så somnade jag kvart i fem.

Söndag: Familjen åkte idag till Branäs. Jag hade bett dem att komma in innan de skulle åka så jag fick säga hej då. Så kvart i åtta kommer mamma och pappa in och säger hej då. När jag frågar var tjejerna är så får jag svaret att de är i bilen, så jag tar på mig en kofta och pallrar mig ut till dem. Säger hej då och går sen in igen. Tanken här var att jag skulle somna om men nej då. Trots tre timmar somn var jag pigg så det var bara att göra frukost, smoothie och macka, och sätta sig för att se färdigt på Den gröna milen (helt underbar film! Hade glömt av hur ont det gjorde att verkligen gråta. Har väl fällt nån tår då och då sen exet gjorde slut men aldrig riktigt storgråtit som jag gjorde i morse. Se filmen är allt jag säger!). Sen pluggade jag lite matte. Till lunch gjorde jag en ugnspannkaka  som jag trodde skulle räcka till två luncher då den var för fyra personer, men nej då. 2/3 av den gick ner till lunch och sen 1/3 nu efter att jag kört lite work-out. Till lunchen såg jag på Team America- World Police. Rolig film men missade väldigt mycket då jag sov mer än halva. Sen pluggade jag mer matte, lagade middag, gick ner och såg på innebandy och nu är jag här där jag är. Dags att se på lite TV och stryka eller gå och lägga mig? Jag vet inte.
Blev ju ett ganska långt inlägg ändå, men hur roligt var det då?! Man kan ju skratta åt mitt väldigt intressanta liv som består av TV, film, dator, mat och träning.

Well, time to go!

Sleep tight  ♥ Vick




Egopic är min stil, men måste ju visa hur jag ser ut då och då eller?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0