Vem är pappas flicka? ~ Vick


Halli-Hallå!

Detta inlägg för med sig ett erkännande om en ny hobby. Bilar!
Har precis börjat kolla i pappas biltidningar, fast jag har alltid varit intresserad men inte haft tid att ta tag idet, och DAMN vad många bilar som jag älskar! 
Tycker att min familj nästa gång ska satsa på en SUV med en 4- eller 5-cylinders längsmonterad radmotor, t.ex BMW X3 eller Nissan Qashqai. V8 känns lite överdrivet.. och inte så miljövänligt. Men iaf om vi hoppar the bullshit om dessa bilar för tillfället och istället går in på de lite "roligare" bilarna, så som Bugatti Veyron 16.4, Alfa Romeo Spider eller en klassisk Aston Martin eller Porsche. I ärlighetens namn tycker jag inte om bilar som,  t.ex. Lamborghini eller Ferrari. Deras former är alldeles för, jag vet inte... konstlade. Tycker bättre om en stilren Porsche 911 med dess mer naturliga former och enkelhet.



Porsche 911 Turbo - kärlek ♥



Lamborghini Murcielago - visst den är cool med sina "svanvingasdörrar"
och just denna är ganska snygg men den har inga former som Porschen!

Sen hör ju alla om V8-motorn och så men tänk er en med en 16- cylinders, W-monterad motor, en W16! Det är Bugatti Veyron 16.4. 1001 hk, från 0-100 km/h på 2,5 sekunder, en toppfart på, tror det var, 407 km/h och aah här kommer en bild på den!



Bugatti Veyron 16.4 - denhär är S-N-Y-G-G!
Den är rund, inte helt strömlinjeformad och kolla bara på fronten.
Go bil att ha när man vill impa på någon! Kostar "bara" 9 000 000 kr,
vilket är billigt om man jämför med en annan Bugatti (Grand Sport)
som bara klarar 406 km/h eller nåt sånt och
går från 1-100 km/h på endast 2,7 sekunder + den har ett högre
utsläpp av koldioxid per kilometer. Den kostar 14 000 000 kr.

Innan jag går till de kanske mer vanligare bilarna måste jag bara lägga upp en bild på två bilar av märket Morgan.


Morgan Aero SuperSport - En klassisk Morgan i ett moderna stuk. Lite Batmobile på något sätt.



Morgan Roadster - Den klassiska, vackra Morgan-modellen. ♥

Skulle kunna lägga upp bilder till förbannelse men kommer nog fler nästa inlägg. Känner att det inte är så roligt att bara se bilder på bilar då det är en tjejblogg så tänkte lägga upp bilder på handdukarna jag ska köpa till mitt badrum. 



Vad tycker ni? Köper dem mest för att de står ut!

Här kommer nu vårens mode för min del. Allt från nattlinne till skor...



Alla kläder kommer från H&M men det är bara för att det var lättaste stället att sno bilder från. Men sen tog jag självklart bilder från Nelly med, så här kommer de!




Men nu ska jag efter detta väldigt blandade inlägg gå och lägga mig. 

Au revoir ♥ Vick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0