and she nailed it! ~ Vick


Preliminära resultaten från fittfysikprovet som inte var så fittigt i alla fall! Gick superduper! Sedan hade jag gjort en bra review i engelska om man bortser från att jag missat att skriva vad filmen hette :P

Så nu tänkte jag fira med lite kemi och sen tv! 

Måste bara berätta om dokumentären jag såg igår. Handlade om killar som gymmade och använde protein pulver och sånt. Där var en familj som berättade om deras son som alltid hade varit väldigt noggrann med sitt utseende. Han gymmade och allt var okej, hans mamma köpte tom med protein pulvret till honom och han var väl kanske 15 år! Men i alla fall, en dag börjar han dra sig lite mer undan. Ett tag innan hade han frågat sin storebror vad han tyckte om steroider och hade fått till svar att han tyckte det var onödigt att ta. Men som sagt börjar han dra sig undan från familjen och helt plötsligt börja han få stora raseriutbrott. Han hamnade i slagsmål och misshandlade människor som inte gjort honom något. Storebrorn börja misstänka steroider men är inte säker. Han berättar sina misstankar för föräldrarna som drar iväg med grabben på ett drogtest. Grejen är dock att steroider inte syns i på ett vanligt drogtest så det enda föräldrarna fick höra var sonen säga
- Jag sa ju att jag inte tog droger.
Men så fortsatte det och tillslut på en resa i England tar lillkillen med sig storebrorsan med ner till källaren där han visar en massa stulna föremål. Rädda för att han ska rymma i London väntar föräldrarna med att ta upp det med honom tills de kommer tillbaka till USA. Väl tillbaka ger de honom utgångsförbud efter att han förklarat att pengarna skulle gå till en bil. Men dagen efter eller nåt sånt går han ner till sin mamma och säger
- Jag lovar jag ska aldrig göra om det! Kan vi inte bara hoppa utegångsförbudet? Jag klara det inte...
Mamman svarar - Du måste förstå att jag inte kan låta dig undslippa ditt straff.
Sonen säger då till svar - Jag förstår. Jag älskar dig mamma bara så du vet!
Sen gå han upp till sitt rum. Vid middagstid ska mamman hämta honom och när hon kommer upp för trappan ser hon sonen hänga i sitt skräp utanför sitt rum. Hon försöker rädda hans liv men förgäves. Vet inte exakt ålder men skulle tro att han var 15, 16 år när han dog... och de hittade spår av steroider i hans kropp.
En forskare berättar om att vissa killars besatthet med att gymma och ha muskler är samma sak som vissa tjejers anorexia. Ser de inte tillräckligt bra ut blir de deprimerade. De gör allt för att se bra ut. När jag såg denna dokumentär blev jag så ledsen för jag kände en sån person. Han är fortfarande vid liv men jag umgås inte med honom längre... den jag pratar om är mitt ex. Jag vill honom absolut inget ont och jag är bara så rädd att det är så det är. Jag är rädd för att han för alltid ska försvinna från jorden.  Jag vill säga att jag på sätt och vis fortfarande älskar honom fastän jag kommit över honom. Om han helt plötsligt skulle försvinna för alltid skulle jag gråta minst lika mycket som jag gjorde den 14 november. Jag kommer aldrig mer kunna skratta åt honom eller vara elak. Jag är rädd!

Nu blev jag helt deprimerad igen....   

Lots of Love ♥ Vick

Låttips →    Save me - Remy Zero

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0