Jag sa att jag inte hade förväntningar

Varför säger du allt det som får mig att le?
Varför frågar du mig allt det som jag vill höra?
Varför är jag inte nog för dig?

Egentligen så hatar jag att gråta. När jag gråter mycket, får jag näsblod. Då blir min mamma lite rädd. För det är inte bra för mig.
Det är inte bra för mig, att jag aldrig är nog åt honom. Att jag går sönder. Inte mitt hjärta, för det slår. Lika hårt varje dag.
Men min lust att skratta med samma klang, min lust att borsta mitt hår. För jag vet att han inte kommer dra sina fingrar genom det.
Varför får han mig att tro att han vill ha mig, när han aldrig tar mig?
Jag kan sitta i diket och se på när gräset växer, om han sitter brevid. Men jag kan inte göra det om han egentligen inte vill ha mig där.

Jag har inte gråtit över det här innan. Nu kan jag inte sluta. Men jag står iaf upp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0