Bonjour tout le monde, enfin je suis ici! ~ Kâjsà à la francais

Bonjour, bonsoir och bonne nuit!
Nu är jag snart påväg till Frankrike och gud vad nervös jag är!!! :O

Jag ska liksom bo hos en tjej och gå med henne i skolan varanan dag och åka skidor de andra dagarna. Det jag är mest nervös för är MATEN!!! Asså, jag är inte jätte men ganska kräsen men jag ska försöka att inte vara så kinkig men det jag bara inte klarar av är OST, OLIVER och SVAMP!!! USCH!!! och perfekt för det är ju typ bara det man äter i Frakrike - jag kommer sitta där och tvinga i mig tugga efter tugga och bara "oui, très bien, mmmmm!" men dö sakta inombords och sedan när jag väl är klar kommer dom bara "men du måste ju ha meeeeer!!!! VARSÅGOD!" - det är mitt mardrömsscenario!

Men jag känner mig ändå ganska glad för det är en sjukt bra chans att lära sig franska och en upplevelse för livet :) synd bara att jag missar fester och matcher och tid att spendera med vänner, pojkvän och familj, och för att vara pluggis - missa skolarbete som man måste ta igen sen :/

Längtar till filmen imorn på biologin!!! De som känner mig vet att jag älskar film i alla dess former, även en skolfilm om mitos eller produktionen av uran är en skänk från ovan - men imorn är det ju en riktig film och jag dör av längtan :P haha

Så efter ett långt uppehåll från bloggen av personliga skäl (haha, nej egentligen inte men låter proffsigare) så är jag tillbaka och ska försöka hålla takten med de andra G-6 tjejerna :)


Hej så länge/
KJ




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0