Ord av yttersta vikt - Vick


Det finns de vars föräldrar har gått skilda vägar
Det finns de vars kärlek har gått förlorad
Det finns de vars vänner har svikit

Det finns de som aldrig kommer bli friska
Det finns de som aldrig kommer ha råd att unna sig något
Det finns de som inte har tid för andra än sig själva

Dessa personer har alla något gemensamt. Sorg. Rädsla. Ilska. Drömmar. Förvirring.
Det är saker som alla har, men inte på samma sätt. De finns alltid där. Försvinner aldrig. 

Den vars föräldrar har gått skilda vägar är ledsen för att familjen inte höll, känner rädsla för hur livet nu ska bli, arg för att föräldrarna inte kunde hålla ihop, drömmer om en familj där allt är bra och vet inte vad den ska göra.
Den vars kärlek har gått förlorad sörjer sin ensamhet, är rädd för att aldrig mer bli älskad, arg för att den andra försvann, drömmer om den sanna kärleken och vet inte vad den ska göra.
Den vars vänner har svikit gråter över att blivit förråd, är rädd för att våga lita på någon igen, arg över att man inte var tillräckligt bar för sina vänner, drömmer om att få dem tillbaka och vet inte vad den ska göra.

Den som aldrig kommer bli frisk sörjer sin olycka, känner rädsla för att inte kunna leva ett normalt liv, är arg över att just den drabbades, drömmer om att bli frisk och vet inte vad den ska göra.
Den som aldrig har råd att unna sig något är ledsna över sin förlorade möjlighet, rädda för att det ska bli värre, arga över att de inte kan göra något åt det, drömmer om storvinsten på lotto och vet inte vad den ska göra.
Den som inte har tid för andra gråter över sin ensamhet, är rädd för att dö ensam, arg för att den har så svårt att ändra på det, drömmer om en familj och vet inte vad den ska göra.


Jag är en av dem där, jag känner flera som passar in på någon av de där punkterna. Jag kan inte säga att detta stämmer, det är ingen vetenskaplig undersökning som gjorts. Men jag vet hur jag känner mig, jag har tagit åt mig av andras tankar och kommit fram till detta. Den som känner igen sig på alla punkter kan jag förstå vill avsluta sitt liv men någon som bara hör till en punkt bör vara lycklig. Jag försöker vara lycklig, jag är lycklig. Så snälla alla ni där ute. 

Säg till de du tycker om vad du känner. Framför allt de du träffar varje dag.
Ta vara på varje ögonblick, varje dag. Livet går inte att spola tillbaka.
Känn inte rädsla inför det okända. Kasta dig in som om ditt liv stod på spel. 
Men det viktigaste, sörj inte gårdagen för länge. För gårdagen sörjer du idag och då missar du en hel dag av ditt fantastiska liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0