Doktorn (hatar!) ~ Vick

Dagen bra börjar dåligt. Besök hos fittdoktorn igen... Många saker som gick dåligt där.

1. Vi (jag och min fader) kom nästan 10 minuter försent bara för att min far inte förstår vad det innebär att jag ska vara hos doktorn 10.50 så vi behöver åka 10.20.

2. Min doktor som egentligen ska kolla upp mina ledbesvär har snöat in sig på min astma --> spirometri, ett test där man ska hålla på att andas i en grej som påminner lite om toppen på snoppen. Man ska liksom pusta ut all luft på en gång och sen hålla kvar (blåsa ut) så länge som möjligt. Förstår ni mitt problem?

3. Det brukar ligga på en kanske 2-4 provrör som han vill fylla med blod men nu skulle han göra en rejäl tömning och fylla 8 provrör med mitt precious blood. Tror han hade tänkt att jag skulle dö av blodförlust innan jag är 30.

4. Han vill, helt förståeligt minska mitt intag av painkillers från 6 tabletter dagligen till 3. Försökte föklara för honom att det antagligen inte skulle gå men han ville inte lyssna den envisa jäveln! Så nu ska jag gå runt och känna 50 gånger mer smärta än innan... Tack för att du tänker så på min mage söta lilla indier. Du kanske snart ska börja tänka på din näsa om du vill har kvar den rak! (Okej jag överdrev. Min doktor är väldigt söt och snäll... han kommer inte få sig en snyting)

5. Man hittar fortfarande ingen orsak till min smärta. Min leder är "väldigt fina". Hell no!!! I såna fall ska de väl inte knaka vid varje rörelse och göra ont hela tiden?

6. För andra gången får jag höra att jag har ett blåsljud på hjärtat men det är ofarligt för han har inte hört det förut och det fanns bara där när jag låg ner inte när jag satt. Och om ni undrar varför jag hört det två gånger och han inte har gjort det beror det på att reumatologen hörde det i höstas. Men vafan, blåsljud ska man väl inte ha? Hur kan de vara ofarliga?

Allt detta har jag gått igenom flertalet gånger och ändå är de inte på det klara med vad jag har. Börjar tröttna på att springa där två, tre gånger varje år. Och det är ju inte bara där jag springer. Sedan början av augusti har jag besökt en doktor/sköterska för att kolla upp något minst 10 gånger. Hate it.

Nu är jag så sur så jag inte orkar skriva mer.
God natt alla snömonster.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0